سفری متفاوت به جزیره زیبای قشم
نوشته شده توسط : hsi

 می­خواهیم تعدادی از جاذبه­های طبیعی این جزیره را به شما معرفی کنیم تا هر زمان قصد سفر به قشم را داشتید، از آنها دیدن کنید

دره ستارگان

یکی از بی­نظیرترین و متفاوت­ترین جاذبه­های گردشگری طبیعت قشم، دره ستارگان می­باشد. دره ستارگان در واقع مجموعه­ای از کوه­ها و صخره­هاست که طی زمان بر اثر باد و باران و تندباد، شکل گرفته­اند و ستون­های بزرگ و مخروط­های نوک تیزی را شکل داده­اند. به این دلیل به این جاذبه طبیعی، دره ستارگان می­گویند که بومیان این منطقه عقیده دارند که اینجا بر اثر برخورد یک ستاره به زمین، به این شکل درآمده است. در هر صورت دلیل شکل­گیری این مجموعه خیره­ کننده هر چه باشد، نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

جنگل حرا

یکی از خاص­ترین پدیده­های طبیعی ایران، جنگل حرا قشم می­باشد. این جنگل که به جنگل دریایی نیز معروف می­باشد، زمانی جذابیت خیلی زیادی پیدا می­کند که سطح آب اطراف آن پایین بیاید و بخشی از تنه و ریشه درختان آن نمایان شود. در آن زمان گردشگران می­توانند از طریق قایق خود را به دل این جنگل­ها برسانند و از زیبایی­های شگفت انگیز آن لذت ببرند.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از دیدنی­های قشم، تنگه چاهکوه می­باشد. چاهکوه مجموعه­ کوهستانی و صخره­ای می­باشد که در دل صخره­های آن، حفره­های متعددی وجود دارد و به همین دلیل به آن چاهکوه می­گویند. زمانی که در این منطقه باران می­بارد، آب زیادی داخل حفره­های چاهکوه جمع می­شود و منظره زیبایی را ایجاد می­کند. اگر به قشم رفتید و دوست داشتید سری به تنگه چاهکوه بزنید، حتما در میان صخره­های زیبای آن قدم بزنید و از دیدن این مناظر طبیعی خارق­العاده لذت ببرید.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: